Khamis, 19 November 2009

sepanjang 1sem di usm

Salam..aku mendaftar kn diri d usm pada bln 6 yg lepas...pada mula-mula aku sampai di usm aku boleh dikatakn seperti "rusa masuk bandar"...aku lihat adakah ini yg d pnggil universiti????setiap org sibuk mengejar masa untuk membuat apa saje kerja tnpa menghiraukan apa yg terjadi di sekeliling mereka....Aku mula mendaftar di asrama setelah tiba d usm...aku pelik btl knp ye..klu d universiti lain asrama dipanggil kolej...tp d usm ia dipanggil desasiswa....Aku mendapat penginapan d desasiswa fajar harapan....aku boleh dikatakan bertuah mendapat tempat d desa ini kerana ia amat berdekatan dengan semua kemudahan u...pada minggu pertama d usm aku dan mmber2 dikehendaki mngikuti program siswa lestari...dimana terdapat pelbagai program d atur utuk kami...kami diminta ke Dewan Tunku syed putra untuk menghadiri majlis angkat sumpah siswa-siswi tahun satu....selain itu program yang paling menyeronak bagi saya pada minggu ini ialah pertandingan sorak antara desasiswa-desasiswa yang di adakan d Stadium USM....Pada acara berkenaan Desasiswa Fajar Harapan telah memenangi 2 piada iaitu lagu sorak paling best..huhuhu..dan desasiswa paling kuat atau bersemangat...Yg paling membanggakan saya..saya telah diberi peluang untuk mengambil piala kemenangan berkenaan dari Timbalan Naib Cencelor USM..bangga juga lh ckit..huhuhuhu...
Selepas minggu itu aku telah belajar hidup berdikari....aku telah menghadiri kuliah yg pertama dengan bersemangat.huhuhu...begitulh kihidupan harian aku d usm.....d usm aku telah mengikuti pelbagai program seperti pimpin siswa,Himpun,program anak negeri dan byak lg..kire aku ni boleh dikatakan aktif jugalh..huhuhu..pejam-celik...aku telah sampai ke penghujung sem1...aku telah menghadapi ujian yang begitu besar..nk thu ape....apa lagi exam lah..huhu..nama pun student....exam yang aku lalui penuh dengan cabaran dan dugaan...yang paling boleh dikatakan cabaran ialah tidor x cukup...stdy lh kata kn...ini lh pengorbanan yg terpksa dilalui oleh semua mahasiswa...huhuhuhu...setelah berhempas pulas mnyertai perang dalam dewan exam..Alhamdulilah aku tapat laluinya dengan tenang..huhuhu..aku harap korang semua doa kt aku semoga aku dpt result gempak..amin.....setelah habis exam aku dan mmber pergi lh ronda2 sekitar penang..g lh berkelah d pantai Batu Feringgi..beat dpt maen air masin...nk tnye ckit..knp air laut masin..???ke ada kapal bawak garam karang dulu..huhuhhu....sape dpt jawab bajok..huhuhu...esk nk blik dh kt rumah...semoga aku dpt smpai d rumah dengan selamat..amin....Itu jelah al-kisah satu sem aku d USM...ada masa aku ceter lg....SALAM & SELAMAT BERCUTI KEPADA SEMUA MEMBER2 DAN STUDENT USM.x lupa nk ucap kepada semua...SELAMAT HARI RAYA HAJI......SEE U NEXT TIME...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan